Strona Główna Strona Główna
>> Rejestracja - informacje ogólne
 
Rejestracji podlegają obywatele polscy, którzy ukończyli osiemnaście lat życia.
 

Rejestrację prowadzi się na potrzeby założenia ewidencji wojskowej oraz prowadzenia kwalifikacji wojskowej. Rejestrację prowadzi się na podstawie danych osobowych uzyskanych z ewidencji ludności prowadzonej przez wójtów lub burmistrzów (prezydentów miast).
 

 
Prowadzenie rejestracji nie wymaga zgłoszenia się, zgody lub powiadomienia osoby podlegającej rejestracji. 
 

 Rejestrację prowadzi wójt lub burmistrz (prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego lub pobytu czasowego trwającego ponad trzy miesiące osoby objętej rejestracją w dniu ukończenia przez nią osiemnastu lat życia.
W pozostałych przypadkach właściwość miejscową ustala się według przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. 
 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP(Dz.U.z 2016r., poz.1534)

 

Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 08 października 2010r. w sprawie prowadzenia ewidencji wojskowej(Dz.U. z 2010r. Nr 199, poz. 1321 z późn.zm.)